8 Ekim 2014 Çarşamba

Yunan Adaları Turu: Gemide Hayat

Yunan adaları turu için araştırmalarımız sonucu gemiyle gitmeye karar verdik. Fakat, kafamızda da sorular vardı, gemide hayat nasıl olacak, odalar rahat mı, günlerce konaklamak, saatlerce denizde gitmek nasıl olur diye. Gezimizin daha ilk saatlerinde anladık ki bu düşüncelerimiz yersizmiş. Her yönüyle memnun kaldığımız bir gezi oldu.
Gemiye binmeden önce, pasaportlarınızı teslim ediyorsunuz, size adınıza özel, oda numaralarınızın yazılı olduğu bir kart veriyorlar. İşte o kart, gezi boyunca sizin herşeyiniz. Odaya onla giriş çıkış yapıyorsunuz, adalarda pasaport yerine geçiyor ve gemide yaptığınız tüm alışverişler bu karta yükleniyor, gemide nakit kullanma diye birşey yok. Örneğin geminin free shopundan birşeyler aldınız ya da gemide birşeyler yiyip içtiniz ya da adalarda kara turu satın aldınız, hepsi bu karta yükleniyor ve ödemesini son gün toplu olarak yapıyorsunuz.
Gemiye bindikten sonra hemen odalarımıza yerleştik, oldukça ferahtı. İnternet sitesindekinin birebir aynısı, ne eksik ne fazla.. Kalkışımız akşamüstü 5'ti, gemi hareket eder etmez etkinlikler başladı. 5 çayı kek pasta eşliğinde animasyonlarımızı izledik, oldukça zevkliydi :)
Daha sonrasındaysa zorunlu olan tatbikat oldu. Herkes belirtilen toplanma bölgelerinde buluştu, sevgili çalışanlarımız konuşma yaptı.
Gemide kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri fiyata dahil. Akşam yemeği oldukça çeşitliydi, zaten biz sadece ilk gece yemek yedik diğer bütün günler adalarda yemeyi tercih ettik. Kahvaltısı da çok güzeldi, her gün çeşitli ara sıcaklar oluyor, biz her gün kahvaltımızı yapıp öyle çıktık adaları gezmeye :)
İçki, çikolata ve parfüm severlerin en sevdiği yer free shopta ise ilk güne özel %10 indirim oluyor. Burdaki indirimi mutlaka değerlendirmenizi tavsiye ederim, çünkü adalardaki hiçbir free shop ucuz değil. En mantıklı alışveriş, gemideki ilk gün ve dönüşte Çeşme'deki free shop'ta yapılanı olacaktır. Biz şahsen öyle yaptık :)
Gemideki çalışanların hepsi birbirinden ilgili, odaların temizliği oldukça iyi yapılıyor. Çoğu yabancı ama kolaylıkla anlaşabiliyorsunuz :)
Gemideki etkinlik hiçbir zaman bitmiyor, hemen hemen her saat bir müzik grubu, bir yarışma ya da animasyon oluyor. Gemide olduğunuz süre boyunca sıkılmayacağınıza emin olabilirsiniz :)
Her gün kapınızda bir broşür buluyorsunuz. Bu broşürde adalardaki kara turları, gemideki etkinlikler, bir gün sonra gidilecek ada hakkında bilgiler yazıyor. Gerçekten çok faydalı oluyor :)
Aegean Paradise gemimizi biz çok sevdik, bizim için tek kusuru Santorini'ye giderken hiç sallanmadığı kadar çok sallandı gemi,  bu bizi rahatsız etti biraz :( Onun dışında hiçbir sorun yaşamadık. İyi ki varsın Aegean Paradise :) Daha ayrıntılı görseller için videoyu izleyebilirsiniz :)
Rodos, Mikonos ve Santorini hakkında ayrıntılı bir yazı için okumak istediğiniz adaların üstüne tıklamanız yeterli, sevgiler..