29 Eylül 2014 Pazartesi

Yunan Adaları Turu: Mikonos

Bu postumda Yunan Adaları'nın ikinci durağı Mikonos'tayız. Eşimin de benim de en çok görmeyi istediğimiz yerlerden biriydi Mikonos. İyi ki bu hayalimizi gerçekleştirmişiz, gerçekten çok memnun kaldık. Özellikle bu turu gemiyle yaptığımız için de çok mutluyuz, tahminimizden de güzeldi gemiyle yolculuk yapmak. Bu konuya da daha sonra ayrıntılı bir şekilde değineceğim, gemide hayat nasıl diye :)
Rodos'tan akşam 8'de ayrılan gemimiz sabah 8'de Mikonos'taydı. Sabah gemide kahvaltımızı yapar yapmaz adaya ayak bastık. Geminin yanaştığı liman, adanın merkezine uzak, bu yüzden merkeze gitmek için araca ihtiyaç duyuluyor. Ets tur, Mikonos'ta kalınacak süre boyunca yarım saatte bir kalkacak servis tahsis etmişti, kişi başı 10 euro veriyorsunuz 24 saat boyunca bu transfer biletiyle gidip gelebiliyorsunuz. Biz de bu transferden yararlanarak, adanın merkezine ulaştık. İlk yaptığımız iş bir motor kiralamak oldu, 20 euroya motor kiraladıktan sonra adayı keşfe çıktık :) Biz Rodos'da da yaptığımız gibi Ets'nin kendi turlarına katılmadık, kendimiz gezdik. İyi ki öyle yapmışız, motor kiraladığımız için adadaki tüm denizlere girdik, Ets'nin kendi turunda sadece tek bir plaja gidiliyordu.
Mikonos'un en güzel plajlarının bir listesini yaptık, motorumuza atladık ve Mikonos'un tatlı tatlı esen rüzgarı, her  yolu denize çıkan caddeleri eşliğinde tek tek gezdik bu güzel plajları. Mikonos'un şehir haritasını da ekledim ki daha anlaşılır olur hangi plaj nerede :)
İlk durağımız Ornos. Art arda sıralı birçok cafe var, biz tek bir plaja bağlı kalmayıp sürekli gezeceğimiz için hiçbir cafede oturmadık, havlumuzu deniz kenarına serdik ve Ornos'un o harika berraklıktaki denize bıraktık kendimizi. Tertemiz, yeşille mavinin karışımı harika bir deniz..
Ornos'ta bol bol denize girip serinledikten sonra, yine motorumuza atlayıp ikinci koyumuz Psarou'ya gittik. Mikonos'ta tabelalar gayet açıklayıcı, tüm plajları elimizle koymuş gibi bulduk :) Psarou'da tercihimiz Nammos Beach'den yana oldu, zaten Mikonos'ta oldukça ünlü bir beach. Burdaki denizin de Ornos'tan hiçbir farkı yok zaten genel olarak adanın denizlerine diyecek tek bir laf yok, hepsi birbirinden güzel, hepsi tertemiz. İnsanda saatlerce yüzme isteği uyandırıyor :) Nammos Beach'de fiyatlar biraz yüksek, ama ortamı oldukça güzel.
Nammos'tan sonra hemen yakınındaki Platys Gialos Beach'e gittik. Burda da çeşitli cafeler var, Nammos'a göre daha uygun fiyatlı, hepsi de tercih edilesiydi. Denizini söylemeye gerek yok sanırım :) Yine tertemiz  berrak bir su karşılıyor burda da sizi.
Platys Gialosda da bol denizli güneşli geçen bir saatten sonra yine düştük yollara ve Agrari'ye doğru yola çıktık. Oldukça uzaktı git git bitmek bilmeyen bir yol oldu. Benim asıl görmek istediğim Elia'ydı fakat oranın yolunu bulamadık. Agrari, Mikonos'un denizlerine nazaran daha dalgalı ve lacivert bir koy. Ayrıca adadaki diğer plajlara göre daha sessiz ve kalabalık değil. Ama bana göre adadaki diğer denizlere göre burası vasat kaldı, çünkü diğer koylar tam bir cennetti.
Son durağımız meşhur Super Paradise Beach. Burayı bilerek en sona bıraktık çünkü burda hayat öğleden sonra başlıyor :) Bu kadar plaj gezip denize girdikten sonra tabiiki de çok acıktık, Super Paradise'da self servis yapan bir yer var istediğinizi alıp kasada parasını ödüyorsunuz, yemekleri oldukça güzeldi ama aşırı kalabalıktı. Zaten en kalabalık plaj burası. Beach barı oldukça meşhur, ayrıca burda her türlü insan görebilirsiniz :) Denizi de adanın genelinde olduğu gibi gayet güzeldi.
Adadaki hemen hemen tüm plajları gezmenin verdiği mutluluk ve yorgunlukla motorumuzla merkezde son bir tur attık ve iade ettik. Ets'nin transferiyle gemimize gidip hazırlanıp meşhur Mikonos geceleri için tekrar adaya indik :)
Mikonos'un ruhundan romantiklik akıyor, elele sarmaş dolaş dolaştık canım eşimle bu güzel adayı, o kadar huzur dolu bir yer ki bu da size yansıyor direk. Daracık, içiçe sokaklarında gezerken resmen kayboluyorsunuz, sonra bir bakıyorsunuz aynı yerden geçiyorsunuz. Günbatımını yaşamak için ise en güzel yer Little Venice. Denize sıfır birçok cafe var hepsi birbirinden güzel, geceleri ise tıklım tıklım dolu oluyor. Zaten Mikonos'un gece hayatı oldukça renkli, tüm barlar full, müzikler şahane. Hatta bir barda Demet Akalın çaldığını duyup baya şaşırmıştık :)

Adayı biraz dolaştıktan sonra, adanın ünlü tavernası Niko's Taverna'da harika bir yemek yedik. Fiyatları oldukça uygun, porsiyonları ideal, yemeklerin tadı da enfesti. Midemizi bayram ettirdikten sonra, yine teslim ettik kendimizi bu güzel sokaklara, hem gezdik hem alışveriş yaptık.

Gemimiz 24 saat boyunca adada olduğu için, doyasıya dolaştık hayalimizdeki bu güzel yeri. Gecesi ayrı gündüzü ayrı güzeldi, gitmeyi düşünenlere kesinlikle öneririm, her dakikanın dolu dolu geçeceğine emin olabilirsiniz :) Bir sonraki yazı manzarasıyla ünlü Santorini olacak, hayran kalmamak elde değil.. İlk durağımız Rodos'u merak edenleri buraya alalım :) Herkese şimdilik sevgiler :)

1. Çok güzel yerler,sizin objektifinizle bizlerde gezmiş olduk,teşekkürler.Selamlar:)

2. iadei ziyarete geldim.Yunan adalarını bende çok merak ediyorum.İnşallah bir gün kısmet olur..

1. Çok güzel yerler gerçekten, sevgiler :)

2. Merhabalar:)Yunana adalarına gitmeyi çok istiyoruz biz de bu yıl geçti ama önümüzde ki yıl için gitmeyi planlıyoruz eşimle..Gitmiş kadar olduk yazınız sayesinde..Teşekkürler..Sevgiler..

3. Gemi turuyla gitmek güzel bir seçenek olacaktır böylelikle vizeyle de uğraşmazsınız :) Ben teşekkür ederim, sevgiler :)

3. Çok merak ediyorum. Şahane görünüyor. Şimdilik Kos ve Midilliyi gördüm .Tüm Yunan adalarını görmek lazım. Ama en iyisine Symi diyorlar :) Yaza gitmek lazım :) Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim
    sevgiler
    www.pisimel.com

1. Symi ben de çok gitmek istiyorum. Kos dibimde ama gitmek nasip olmadı daha :) Teşekkürler, takipteyim ben de :)

4. Tam da yunan adalarini arastirdigim anda ne guzel bir tesaduf bu blog Boyle.. Zevkle takip edicem bundan sonra ..

5. Gezi planlarım arasında Yunan adaları 1. sırada keyifle okudum yazılarınızı :)